بسم الله الرحمن الرحیم * وبلاگ شخصی * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق آیت پیمان

بسم الله الرحمن الرحیم * وبلاگ شخصی * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق آیت پیمان

بسم الله الرحمن الرحیم *  وبلاگ شخصی  * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق و تجارب و یادداشت ها و سفرنامه های آقای آیت پیمان دبیر شورای دین پژوهان کشور اختصاص دارد.

دکتر پیمان در کنفرانس بین المللى غدیر در آلمان :

واقعه غدیر تعیین خط ومشى سیاسى وعبادى مسلمین تا روز آخر دنیا توسط پیامبر خاتم (ص) است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه دین پژوهان کشور - مدیر مسئول شوراى دین پژوهان کشور در جمع مسلمانان و علماى اروپا گفت : غدیر اعتقاد ما و اساس دین و عصاره و نتیجه رسالت و زحمات همه پیامبران در تمام ادیان الهى و بخصوص ثمره رسالت پیامبر خاتم است.
وى در بخشى از سخنرانى خود گفت : غدیر حساس ترین مقطع اسلام است که حافظ گذشته اسلام وضامن بقاى آینده آن مى باشد و فقط یک واقعه تاریخى نیست بلکه تعیین صراط مستقیم الهى و تکمیل رسالت انبیاء از حضرت آدم تا پیامبر خاتم  است و رسول گرامى اسلام تداوم خط نبوت بوسیله امامت را با واقعه غدیر زمینه سازى و با برهان هاى قاطع ابلاغ نمودند و همه مسلمانان را بر آن شاهد و گواه گرفتند و براى تحکیم این ابلاغ الهى سه روز در محل خطابه غدیر توقف کردند تا با نزول جبرئیل و رخ دادن معجزه خاصى در این رویداد ، زمینه هاى سر پیچى ونا فرمانى را کاهش دهند.  
مسول مجمع جهانى شیعه شناسى در ادامه افزود :
بحث هاى علمى در سند و متن حدیث شریف غدیر به دست بزرگانى چون علامه مجلسى وعلامه میر حامد حسین هندى و بخصوص توسط علامه امینى و دیگر عالمان وبزرگان ما بطور کامل منقّح شده است و ما باید با استفاده از زحمات آنان نگرش عمیق تر و جامع ترى در کیفیت بیان ومحتواى خطابه غدیر داشته باشیم. زیرا پیامبر خاتم با ایجاد مقدمات خاصى این خطبه را در حد یک منشور دائمى براى مسلمین بیان فرمودند.
وى گفت ما براى این مهم باید محتواى خطبه غدیر را موضوعى تبیین و تفسیر کنیم و پیامهاى اصلى آن را با همان حساسیّت و دلنگرانى که رسول اکرم داشتند در این مقطع حساس بگونه او حساب شده پى گیرى نماییم تا در آینده بلند مدت مسلمین کار ساز و موثر واقع شود. 
وى تاکید کرد : باید سنگینى مسولیت و وظیفه اى که بخاطر غدیر بر عهده ما است را بخوبى احساس کنیم و براى غدیر متناسب با عظمت سرنوشت ساز آن حرکت کنیم و این زمانى اتفاق خواهد افتاد که در جوامع اسلامى همان شور واحساس که نسبت به عاشورا را داریم همان را در غدیر بوجود بیاوریم تا به بلنداى عظمت غدیر بتوانیم گام برداریم. 
  دکتر پیمان در بخشى از سخنرانى خود گفت اکنون از  ماکه هرساله در این کنفرانس اجتماع مى کنیم انتظار مى رود که فکرى ژرف و همتى بلند و پشتکارى بى نظیر داشته باشیم و بتوانیم آحاد شیعیان را به صحنه فکر وعمل واحساس توآم وادار نماییم تا همچون عاشورا کارى در شآن عظمت مولاى غدیر به انجام برسانیم.  
دبیر شوراى دین پژوهان افزود : با اینکه روایت داریم که  لم یُنادِ بشىءٍ مثلَ ما نودىَ بالولایه. ولى ما تاکنون آنچه بایسته وشایسته غدیر و انتصاب الهى امامت ولایت جانشین وخلیفه بلا فصل رسول الله است و مو جب اثبات حقانیت تشیع است به انجام نرسانده ایم و در ابلاغ پیام غدیر قصور فراوان داشته وداریم. 
آقاى پیمان در بخشى از سخنان خود بیان نمود : با اینکه خطبه غدیر متراترترین متن روایى شیعه وسنى است و بخصوص از راویان معروف از صحابه نزدیک پیامبر  همچون حذیفه بن یمانى وزید ابن ارقم نقل شده است  و امامان شیعه که صاحب مقام عصمت هستند نقل کرده اند و امام باقر ع خطبه مفصل را نقل کرده اند و با این همه سوابق محکم و مستند بودن متن خطبه پیامبر و وقوف
سه روزه در غدیر و نزول جبرءیل و رخ دادن معجزه الهى در غدیر که همه این رویدادها نقل معتبر شده اند اما متأسفانه  سرپیچى ونافرمانى از دستور حق به وقوع پیوست همانگونه که در برابر حقانیت آدم و دستور حق به سجده ملائکه این سر پیچى توسط ابلیس رخ داد و امروز ما در مقابل منکران حقانیت امیرالمومنین  باید از جدال احسن و ارائه برهان و بکار گیرى قول سدید فرو گذار نکنیم.
   قابل ذکر است که کنفرانس بین المللى غدیر و صلح جهانى در کشور آلمان روز ١٢ مهر٩٤  با حضور جمع کثیرى از علما واندیشمندان و امامان جمعه وجماعت وشیعیان علاقه مند از سراسر اروپا  در کشور آلمان  به میزبانى مرکز اسلامى امام على ع بر گزار شد.

گزارش تصویری / کنفرانس بین المللى غدیر در آلمان

  • دبیرخانه دین پژوهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی