بسم الله الرحمن الرحیم * وبلاگ شخصی * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق آیت پیمان

بسم الله الرحمن الرحیم * وبلاگ شخصی * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق آیت پیمان

بسم الله الرحمن الرحیم *  وبلاگ شخصی  * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق و تجارب و یادداشت ها و سفرنامه های آقای آیت پیمان دبیر شورای دین پژوهان کشور اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه دین پژوهان کشور - دکتر آیت پیمان در اجلاس سالانه علما و مبلغین اروپاى مرکزى که روز گذشته در مرکز اسلامى هامبورگ بر گزار شد اهداف و اولویت ها و برنامه شوراى دین پژوهان را بیان کرد. 
وى که به دعوت آیت الله دکتر رمضانى رئیس اتحادیه اروپایى علما و تئولوگ هاى شیعه در اجلاس روز چهارشنبه در هامبورگ شرکت کرده بود پیرامون شیوه هاى کار آمدى تبلیغ در کشورهاى غربى و اولویت هاى تبلیغ و دین پژوهى صحبت کرد .
مدیر مسئول دبیرخانه دین پژوهان اظهار داشت؛ شناخت روش ها و ابزارجدید و تکنولوژیهاى نوین اطلاع رسانى وعلمى وآموزشى  دشمنان اسلام براى تحریف مفاهیم وآموزه هاى دینى و ترفندهاى آنان در بد بین کردن مردم جهان به اسلام  را وظیفه مبلغان بین المللى و روحانیون مستقر در خارج کشور دانست و تاکید کرد با این شناخت و به روز کردن آگاهیهاى خود و بکار بستن همان شیوه ها و ابزار باید با اسلام ستیزى در غرب مقابله کنیم و حقایق اسلامى را به گوش ملت ها در اروپا وآمریکا برسانیم تا از ظلم وجفایى که در غرب به مکتب حیات بخش اسلام مى رود آگاه شوند. 
عضو مجمع جهانى شیعه شناسى با بیان روایتى از امام صادق علیه السلام که تصریح فرموده " لن ینتشر الهدى الا من حیث ینتشر الضلاله " خطاب به علما و ائمه جمعه وجماعت حاضر در اجلاس بیان داشت اگر همین سخن امام صادق علیه السلام را نصب العین قرار دهمیم و بکار ببندیم ما را به روشهاى صحیح مقابله با حملات وشبهه افکنى دشمنان شیعه راهنمایى خواهد کرد که همان استفاده تقابلى از روش ها و ابزار شبهه افکنان خواهد بود.  
در این اجلاس فعالیت هاى دین پژوهى و اهداف و اولویت هاى پژوهشى شوراى دین پژوهان کشور براى اعضاى اتحادیه اروپایى علما و تئولوگهاى شیعه  توسط دکتر پیمان تشریح شد.
وى در بخشى از سخنانش برعلمى وتخصصى کردن محتواى تبلیغ و تلاش مبلغان براى پاسخگویى علمى ومستند و کارشناسانه به شبهات وسئولات دینى  تاکید کرد و حسن اخلاق وجوشش با مردم و تواضع وفروتنى در مقابل بزرگان ومحبت و مهرورزى در برابر نوجوانان وجوانان و نگاه محبت آمیز به آنان را عامل موفقیت در تبلیغ دینى دانست.
دکتر آیت پیمان ارتباط علما و تئولوگهاى شیعه و مدیران مراکز اسلامى در کشورهاى غربى را به ارتباط و گفتگو و نفوذ علمى در دانشگاهها و کالج ها و آکادمى ها توصیه کرد و تاکید کرد ما با تبلیغ سنتى و منولوگ  نمى توانیم پیشرفتى در غرب داشته باشیم و باید در نهایت امکان دیالوگ مذهبى وعلمى و فرهنگى برقرار کنیم و از شخصیت هاى علمى تأثیر گزار و آشنا به مسایل روز استفاده کنیم.
وى تلاش براى  تأسیس کرسى هاى شیعه شناسى و ایجاد نشست هاى علمى موضوعى دانشگاههاى اروپا و تقویت مدارس اسلامى را از مهمترین امر براى استفاده از موج اسلام گرایى کنونى دانست و بیان داشت ؛ این موج اسلام گرایى در اثر انقلاب اسلامى ایجاد شد اما به علت ضعیف بودن حضور شیعه در سطح جهانى بهره بردارى سلفى ها و وهابیون و دیگر مذاهب بیشتر از تشیع بوده است .
وى ضعف فعالیت و کمبود امکانات و نبود عالمان و مبلغان وعدم  حمایت مؤثر از مراکز و مساجد شیعى و اختلافات و ضدیّت طیف هاى شیعى را علت فرصت سوزى و ایجاد زمینه براى مخالفان شیعه بیان کرد و از بزرگان شیعه و مدیران حوزه هاى علمیه و مراکز علمى تقاضا کرد که چاره جویى نمایند.








  • دبیرخانه دین پژوهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی