بسم الله الرحمن الرحیم * وبلاگ شخصی * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق آیت پیمان

بسم الله الرحمن الرحیم * وبلاگ شخصی * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق آیت پیمان

بسم الله الرحمن الرحیم *  وبلاگ شخصی  * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق و تجارب و یادداشت ها و سفرنامه های آقای آیت پیمان دبیر شورای دین پژوهان کشور اختصاص دارد.

کد خبر: 393650 | تاریخ مخابره :۱۳۹۵/۶/۲۱ - ۱۱:۵۹ | سرویس: حوزه علمیه قم 3
دبیرشورای دین پژوهان: 
۳۵۰ پژوهش حوزوی و دینی در سال قبل نقد و بررسی شد 
حوزه/ دبیرشورای دین پژوهان کشور از بررسی ۳۵۰ پژوهش علمی و دینی در سال گذشته توسط این شورا خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت پیمان، امروز در دیدار شورای دین پژوهان با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه گفت: سه فعالیت اصلی درشورای دین پژوهان در دستور کار قراردارد اولین اقدام،ارزیابی و نقد پژوهش ها و کتب حوزوی، پیش از چاپ است که فعالیت بسیار مهم و مثمرثمری در عرصه پژوهش های دینی است که در سال گذشته 350 پژوهش نقد و ارزیابی و بیان نقد شد.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های این مجموعه، تجلیل از پژوهش های قوی در عرصه دین پژوهی بود که سال گذشته از 10 پژوهش برتر تجلیل شد؛ امسال نیزقرار است که این کار انجام شود و پژوهش های قوی مورد نقد و ارزیابی و ارایه و تجلیل واقع شوند.

دبیرشورای دین پژوهان کشوربیان کرد: اگر در این عرصه 360 پژوهش مورد نقد و ارزیابی واقع شد، در کنار آن تعدادی از پژوهش ها نیز به دلیل عدم وجود پارامترهای دقیق پژوهشی بازگشت داده شد.

وی گفت: تا کنون 4 کنگره دین پژوهان در کشور برگزار شده است، ولی وقفه طولانی مدتی در اجرای این کنگره ایجاد شده اکه امیدواریم بتوانیم به زودی پنجمین کنگره را نیز با شرکت بزرگان حوزه برگزار کنیم تا رصد بهتری از فضای پژوهشی امروز حوزه و یا در ده سال اخیرصورت گیرد.

پیمان اظهارکرد: سومین فعالیتی که در این عرصه انجام شده است برگزاری نشست های علمی و تخصصی و کرسی های آزاد اندیشی است که تا کنون 23 نشست در این زمینه با موضوعات مختلف برگزارشده است.

وی گفت: پایش همایش ها و سمینارها در عرصه علوم دینی از  فعالیت هایی است که این مجموعه به دنبال آن است، زیرا 117 همایش و کنگره و سیمنار در کشور در عرصه دین برگزار می شود که باید این همایش ها تحلیل محتوایی و بررسی خروجی داشته باشند که این کار باید در ادامه به شکل مستمر انجام شود.

دبیرشورای دین پژوهان کشورتصریح کرد: بررسی نشریات و کتب حوزوی و علمی یک کار بسیار سنگین است که این نهاددر گذشته انجام داده است که امیدواریم بتوانیم با شکل گیری شرایط و زیرساخت ها این کار را نیز پیگیری کنیم.

 

  • دبیرخانه دین پژوهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی