بسم الله الرحمن الرحیم * وبلاگ شخصی * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق آیت پیمان

بسم الله الرحمن الرحیم * وبلاگ شخصی * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق آیت پیمان

بسم الله الرحمن الرحیم *  وبلاگ شخصی  * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق و تجارب و یادداشت ها و سفرنامه های آقای آیت پیمان دبیر شورای دین پژوهان کشور اختصاص دارد.

  • کوه نیایش در غرب مسجد مقدس جمکران چشم انداز گیرا و معنوى است که در وقت غروب حالت نیم رخ انسان رو به آسمان را تداعى مى کند و منظره معنوى غروب را پرجاذبه تر مى سازد و آیات قرآن کریم را یاد آور مى شود یسبح لله مافى السماوات والارض جمیعا.

  • پیشانى پلک چشم دماغ لب ها وچانه و گلوى یک خفته طاق باز را با دقت مى بینید و جالب تر اینکه مابقى پیکر خفته با دستهاى روى سینه این رخ داد شگفت طبیعى از صحن جمکران قابل رؤیت است


____________________________________________________________________________________________________

آیت الله دکتر احمد مبلغى اندیشمند ونظریه پرداز حوزوى توسط مردم شریف لرستان به نمایندگى مجلس خبرگان رهبرى انتخاب شد. -------عکس ها بازدید از سازمان یونسکو و دیدار و گفتگو با دکتر احمد جلالى شاهرودى ودکتر آهنى سفیران ایران در یونسکو وپاریس در سفر دکتر پیمان ودکتر مبلغى در خرداد ٩٤ ----------------------- پیام اعلام حمایت رئیس مجمع جهانى شیعه شناسى و مدیر مسئول شوراى دین پژوهان کشور از آیت الله دکتر احمد مبلغى. دکتر آیت پیمان طى پیامى به مردم غیور وشهیدپرور لرستان اعلام کرد:

دانشمند معظم و دین پژوه برجسته جناب آیت الله دکتر احمد مبلغی از مفاخر شیعه و از فضلای نو اندیش و نظریه پرداز حوزه علمیه هستند که در محافل ومجامع داخلى و جهانى در تبیین اندیشه دینى با افق گشایى و نو آورى ، منشاء خدمات فروان و ماندگار مى باشند. این شخصیت روحانی در فضل ودانش وتقوى و اخلاق حسنه اسلامی الگوى ممتازى براى طلاب علوم دینى است ودر شوراى دین پژوهان کشور استاد برجسته اى براى پژوهشگران علوم اسلامى هستند.
آیت الله مبلغی در مدیریت علمى در عرصه های تحقیقاتى و پژوهشی نیز موفق هستند و با شناخت از جهان معاصر ونیاز هاى بین المللى اسلام بویژه در گفتمان ادیان و تقریب مذاهب نیز صاحب اندیشه و فکر و نظریه مؤثر می باشند.
امید داریم که مردم حماسه آفرین وپر افتخارو عالم پرور منطقه لرستان ، با انتخاب خود این شخصیت اصلح و شایسته را بر گزینند تا دراین مقطع زمانى بسیار حساس و حیاتى ، مجلس معظم خبرگان رهبرى را از وجود این سرمایه ارزشمند و متخصص وبا فضیلت برخوردار نمایند. ان شاءالله


___________________________________________________________________________________________________



دیدار و گفتگوى امروز با آیت الله علوى گرگانى مرجع معظم تقلید پیرامون مجمع جهانى تشیع و برنامه هاى این مجمع و طرح منشور عقاید شیعه صحبت شد واز شهید شیخ على انصارى نیا بویراحمدى بسیار ذکر خیر شد و معظم له یادشان کردند ودر حق ایشان و محققین و مسئولین این مجمع پر خیر وبرکت دعا فرمودند. مجمع جهانی شیعه شناسی در سال مبارک امیر مؤمنان امام علی (ع) به همت حضرت حجت الاسلام و المسلمین استاد انصاری بویراحمدی تأسیس شد.



از همان ابتدای تأسیس، جلسات متعدد هفتگی با حضور اساتید و بزرگان حوزه علمیه و دانشگاه تشکیل شد. عنوان این جلسات، «نیاز شناسی تشیّع در عرصه بین الملل» بود. این جلسات، به شناسایی اولویت های اساسی جهان تشیّع انجامید و سپس این اولویت ها و ضرورت ها در بیست محور تدوین شد.

در مرحله بعد، از برخی از علما و بزرگان حوزه و دانشگاه برای همکاری دعوت به عمل آمد. سپس 3 نفر به عنوان هیأت مدیره به نام های حضرت آیت الله استاد رحیم محمدی ایلامی، جناب آقای دکتر آیت پیمان و حضرت حجت الاسلام و المسلمین استاد علی انصاری نیا انتخاب شدند. سپس تعدادی نیز به عنوان اعضای هیأت علمی و تعداد دیگری برای قسمت های اداری و اجرایی انتخاب و مشغول فعالیت شدند.



سایت اینترنتی مجمع جهانی شیعه شناسی: www.ShiaStudies.net


________________________________________________________________________________________________


ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی را به بیت شما نداشته باشد.


آیت الله صافی همچنین آرزو کردند که ان شاء الله همواره بر ارادت مردم به بیت امام افزوده شود.

ایشان در ادامه با اشاره به مسائل مقدماتی انتخابات اخیر، به آیه شریفه َعَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ (شاید چیزی را، ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد خدا می داند و شما نمی دانید). اشاره کردند و افزودند: اینها مسائلی است که انسان باید آنها را بفهمد.

ایشان سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم فرمودند: مردم شما را می شناسند، مسائل را می دانند و همه جهات در ذهن آنها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد.

این مرجع عالیقدر تقلید سپس اظهار داشتند: جایگاه امام و بیت امام را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می کنند و ان شاء الله بعدها هم اینگونه خواهد بود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی همچنین با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تأکید کردند: مقامات اشخاص محفوظ است و نمی توان آن را کم کرد.

ایشان اضافه کردند: من به شما بسیار علاقه مندم.

این مرجع عالیقدر تقلید به ذکر یاد و خاطره امام راحل پرداختند و فقدان ایشان را ضایعه ای سنگین خواندند و فرمودند: همچنان جای خالی ایشان در جامعه حس می شود.

ایشان در پایان این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشت، توفیق یادگار امام را در طی کردن مستمر مسیر مدنظر حضرت بقیه الله(عج) از خداوند خواستار شدند.

سید حسن خمینى نیز در این دیدار با تشکر از تشریف فرمایى حضرت آیت الله العظمى صافى گلپایگانى گفت: بى تردید حمایت ها و الطاف جنابعالى همیشه از جمله مهم ترین عواملى بوده است که بدخواهان را نا امید کرده و باعث دلگرمى یاران و دوستان امام شده است.

وى افزود: پشت گرمى به اعتماد بزرگانى از قبیل حضرتعالى که استوانه قدرتمند حوزه هاى علمیه و مظهر تقواى الهى هستید همواره هم استقامت را در ما افزوده است و هم باعث شده وظیفه سنگین ترى را نسبت به حفظ ارزشهاى دینى بر دوش خویش احساس کنیم.

یادگار امام خطاب به این مرجع عالیقدر تقلید یادآور شد: همه ما محتاج دعاى شما هستیم تا چنانکه فرمودید بتوانیم توکل به خدا و اعتماد به او را در خود بیشتر و بیشتر کنیم و از بدى ها نرنجیم و از خوبى ها مغرور نشویم.

  • عضاى شوراى دین پژوهان کشور از حاج محمد تقى انصاریان بخاطر خدمات بى نظیر ترجمه ونشر دینى وگردآورى کنجینه نادر قرآنهاى منحصر به فرد تجلیل وتقدیر کردند

اعضاى شوراى دین پژوهان کشور


الحمدلله امروز٢٩فروردین١٣٩٣ دانشنامه فاطمى در پژوهشگاه فرهنگ واندیشه قم رونماییى شدآقاى صادقى رشاد گزارش دادند که ١٥٠محقق ده سال کار کردند تا آماده ودر ٦ جلد چاپ شده است واز بزرگى کار گفتند وبعد خانم علاسوند وآقاى مقیمى هم گزارش علمى دادند وآیت الله استادى مثل همیشه صحبت هاى صریح ودقیقى کردند وبیشتر از آنکه تمجید وتعارف کنند چند انتقاد مهم به دانشنامه مذکور داشتند از جمله استفاده کردن از منابع غیر دست اول ونداشتن فهارس در سه جلد آخر وتکرار غیر ضرورى فهارس در سه جلد اول ولى کار را ارزشمند دانست آخر کار هم آیت الله نورى همدانى مثل همیشه صحبت طولانى فرمودند وروایات بسیارى نقل کردند واز فضایل شیخ صدوق مبسوط بیان کردند وکمتر به موضوع دانشنامه فاطمى پرداختند اما اگرچه خارج از موضوع بود ولى قابل استفاده بود ودر آخر از شش جلد دانشنامه فاطمى رونمایی شد واین بنده مثل همیشه حسرت عدم ترجمه وعدم ارسال این آثار به خارج مرزهاى ایران بلکه خارج ازمرز حوزه هاى علمیه راخوردم وجلسه خاتمه یافت

پژوهشگاه فرهنگ واندیشه


بادوست شفیق وهمکارقدیمم آقاى دکتر محمدمهدى احمدى روز ٢٨فروردین١٣٩٣در دستگرد شهرکهک قم آقاى احمدى مدیرکل سابق ارشاد یاسوج واراک وقم وامور استانهاى وزارت ارشاد وامور مجلس سازمان اوقاف ورایزن فرهنگى ایران درقطرورییس مرکز همکاریهاى علمى ودانشگاهى بودند واکنون مجددا میرکل امور استانهاى وزارت ارشاد هستند وتحصیلات عالیه حوزوى ودانشگاهى دارند وازمدیران موفق هستند که در همه دولت ها خدمات ماندگار داشته اند و٧سال قایم مقام ایشان در اداره کل ارشاد قم بودم وى تالیفات ومقالات ارزشمندى دارند وهمزمان با کار اجرایی در دانشگاهها تدریس میکنند سابقه دوستى ما ٢٧ سال است وخاطرات زیادى از ایشان دارم وى اکنون عضو شوراى دین پژوهان کشور نیز هستند مسولیت شوراى دین پژوهان در دوره جدید به عهده این جانب است

دوست شفیق وهمکارقدیمم آقاى دکتر محمدمهدى احمدى


بازدیدم از گنجینه قرآنى حاج محمد تقى انصاریان به اتفاق تعدادى از اعضاى دین پژوهان کشور. اعتقاد دارم انتشارات انصاریان با ترجمه وچاپ قریب دو هزار کتاب معتبر شیعى به زبانهاى زنده دنیا وتوزیع گسترده آنها درسراسر جهان خدمت بى بدیلى به مکتب اهل بیت ع کرده اند وازنظر این بنده با خدمات نشر مراکز حوزوى به تنهایی برابرى میکند خداوند توفیق وى رامستدام بفرماید آمین یارب العالمین

حاج محمد تقى انصاریان


دبیرخانه دین پژوهان کشور نماینده پارلمان پاکستان فروردین اسفند 93

نماینده پارلمان پاکستان


جواد آقا فروغى الحمدلله در کسب علم وتسلط به زبانهاى عربى وانگلیسى وفرانسه توفیق یافته اند واز بهترین مبلغ هاى بین المللى هستند وبا اصرار بنده براى دوره دکترا به قم آمدند واین امر باعث خوشحالى بنده وخانواده قرآنى ام شده است

جواد آقا فروغى


میهمان عزیز من حاج جواد آقاى فروغى وپسرش امیرعلى در بازدید عید ٩٣ قم. جواد آقا از ٩ سالگى تا الان که ٣٠ سال دارد ودوره دکتراى علوم قرآنى را طى میکند با هم مانوس هستیم ومثل عضو خانواده دوستش داریم

حاج جواد آقاى فروغى وپسرش امیرعلى


 بازدید مقام معظم رهبرى از دست آوردهاى پژوهشى حوزه علمیه قم

بازدید مقام معظم رهبرى از دست آوردهاى پژوهشى حوزه علمیه قم


 نسیم این حرم جان دوباره میدهد ما را


دیدار اخیر با استاد انصاریان به همراه فرزندم محمد
ازسعادت هاى زندگى من درک محضر نورانى آیت الله استاد حسین انصاریان است که قریب سى سال توفیق آنرا یافته ام

دیدار با استاد انصاریان