بسم الله الرحمن الرحیم * وبلاگ شخصی * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق آیت پیمان

بسم الله الرحمن الرحیم * وبلاگ شخصی * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق آیت پیمان

بسم الله الرحمن الرحیم *  وبلاگ شخصی  * آیت پیمان

نظریات و دیدگاهها و مقالات و آثار و زندگی نامه و سوابق و تجارب و یادداشت ها و سفرنامه های آقای آیت پیمان دبیر شورای دین پژوهان کشور اختصاص دارد.

برنامه‌های شورای دین‌‌پژوهان کشور در سال جاری / اطلاع‌رسانی علمی اولویت مهم شورای دین پژوهان
مدیرعامل مؤسسه دین‌پژوهان کشور از روند رو به گسترش فعالیت‌های شورای دین‌پژوهان کشور در سال جدید خبر داد و مهم‌ترین اولویت شورای دین‌پژوهان در سال 93 را اطلاع‌رسانی عملی عنوان کرد. آیت پیمان همچنین...

مدیرعامل مؤسسه دین‌پژوهان کشور از روند رو به گسترش فعالیت‌های شورای دین‌پژوهان کشور در سال جدید خبر داد و مهم‌ترین اولویت شورای دین‌پژوهان در سال 93 را اطلاع‌رسانی عملی عنوان کرد.

آیت پیمان همچنین برگزاری پنجمین کنگره سراسری دین پژوهان کشور با عنوان «بررسی وضیعت پژوهش‌های دینی» را از جمله برنامه‌های مؤسسه دین‌پژوهان در سال جاری عنوان کرد و افزود: این کنگره با حمایت و تعامل مثبت مراکز پژوهشی به ویژه معاونت پژوهشی حوزه علمیه در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه دین‌پژوهان کشور افزود: موضوعاتی از جمله بررسی وضعیت دین‌پژوهی در جهان معاصر، بررسی وضیعت پژوهش‌های فقهی، کلامی، قرآنی و ... از جمله موضوعاتی است که در کنگره‌های سالانه دین‌پژوهان کشور و شواری دین‌پژوهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه برگزاری آیین سالانه تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین که پیش از این 9 دوره آن توسط دبیرخانه دین‌پژوهان کشور در سال های 1378 تا 1388 برگزار شده بود را از دیگر برنامه‌ای این مؤسه اعلام کرد و تجلیل از پیشکسوتان دین‌پژوه و معرفی پژوهش‌های جدید و برتر را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام شورای دین‌پژوهان عنوان کرد.

دکتر آیت پیمان اهتمام به برگزاری نشست‌های تخصصی، مناسبتی و موضوعی در زمینه‌های ضرورت ها، بایسته‌ها، آسیب‌ها، چالش‌ها و شبهات مهم دینی را از دیگر برنامه‌های شورای دین‌پژوهان اعلام کرد و افزود شورای دین‌پژوهان در راستای برگزاری این نشست‌ها تعامل و همکاری سازنده‌ای را با مؤسسات دینی، دانشگاهی و حوزوی آغاز کرده است و به زودی شاهد برگزاری نشست‌های علمی و کرسی‌های نظریه‌پردازی در زمینه‌های یاد شده خواهیم بود.

دکتر پیمان انجام پژوهش‌های میدانی در زمینه‌های «بررسی وضیعت دینداری در جامعه ایران»، «وضیعت نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها»، «بررسی نقش و کارکرد نهادهای دینی و فرهنگی از جمله نهاد روحانیت و رسانه‌های دینی همچون منبر و مداحی در تحولات دین‌داری مردم»، «بررسی مناسبات دولت و روحانیت» و «بررسی آسیب‌های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه» را از جمله اولویت‌های پژوهشی شورای دین پژوهان ذکر کرد.

وی از باز نشر آثار و گزارش‌های علمی، سخنرانی‌ها، و مقالات مهم پژوهشی ارائه شده در کنگره‌ها همایش‌ها و نشست‌های علمی برگزار شده دبیرخانه دین‌پژوهان از دیگر کارهای در درست اقدام این موسسه یاد کرد.

دکتر پیمان دیگر طرح پژوهشی مهم شورای دین‌پژوهان در سال جاری را «بررسی نظریات و اندیشه‌های دین‌پژوهی دو دهه اخیر در پایان نامه‌ها، مقالات و کتب علمی» عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با انجام این طرح پژوهشی گزارش علمی از سیر پژوهش‌های دینی و تحولات آنها به لحاظ کیفی در یک دهه گذشته به دست آید و مورد استفاده محققان علوم دینی قرار گیرد.

مدیرعامل مؤسسه دین‌پژوهان بررسی بانک‌های اطلاعاتی موجود پژوهشگران دینی مراکز حوزوی و دانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی و جامعیت بخشی به آنها، را از دیگر فعالیت در دست اقدام دبیرخانه دین پژوهان در سال جاری اعلام کرد.

مدیر مسئول موسسه دین‌پژوهان، از بررسی راه‌کارها و تعیین نحوه تعامل و همکاری علمی و پژوهشی و فرهنگی میان نهادها، مراکز و مؤسسات بخش‌های سه‌گانه دولتی، حوزوی و خصوصی و همچنین تصویب آیین‌نامه‌ها وشیوه‌نامه‌های علمی و تحقیقی هماهنگ برای پیشنهاد به دیگر مراکز پژوهشی به منظور بهینه‌سازی روند همکاری‌های علمی و پژوهشی دینی در این زمینه به عنوان دیگر برنامه در دست اقدام شورای دین‌پژوهان یاد کرد.  

آیت پیمان ارزیابی پایگاه‌های اطلاع رسانی علمی دین‌پژوهشی و رتبه بندی آنها و انتشار خبرنامه دین‌پژوهان را دو برنامه مهم و ضروری اعلام کرد که دبیرخانه دین‌پژوهان کشور در نظر دارد در دست اقدام قرار داده و به مرحله اجرا درآورد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد رئیس محترم جمهور و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در راستای اصل 44 قانون اساسی و برنامه توسعه برای احیاء مجدد و تقویت شورا و دبیرخانه دین پژوهان کشور با در نظر گرفتن ردیف بودجه مشخصی این بنیاد علمی و پژوهشی را به عرصه خدمت بازگردانده و زمینه فعالیت گسترده و بین‌المللی آن را فراهم نمایند.

  • دبیرخانه دین پژوهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی